0 CS:S



_______ Zpět na hlavní stránku _______ Úvod _______ O CS:S _______ Servery _______ Foto _______ Videa





Counter-Strike: Source je tedy konverzí původního CS se vším všudy od map, hráčských modelů, zbraní i herního stylu. V tomto se autoři nijak neodklonili od původního konceptu, ale hra nepřináší „pouze“ nový kabát již známého, jako se tomu stalo v případě surové konverze Half-Life: Source. Síla nového enginu je v CS: S hodně znát a už na první pohled jde o výrazný posun v líbivosti, podpořený krom podstatného zvýšení počtu polygonů a kvality textur řadou efektů jako odlesky, stíny, třpytící se vodní plochy atd. Vzhledem k obsahu Counter-Strike: Source se může zdát, že zmodernizovanou grafikou vše končí, ale to by byl velký omyl. Podstatného zlepšení se dočkal hlavně pohybový engine včetně zcela přepracovaného systému střelby, což dodává podstatně lepší hratelnost a odstraňuje z ní neduhy, jimiž trpěla původní hra. Už po chvíli hraní zjistíte, že i když vše vypadá v podstatě stejně, přeci jen se hra chová docela jinak, ať už z pohledu vašeho pohybu, tak i z hlediska práce se zbraněmi. Z řady změn, kterých je opravdu hodně, zdůrazním již zmiňovaný systém střelby, který eliminoval dříve časté „haluzovky“ v podobě těžko předvídatelných zásahů při dávkové střelbě, zbloudlé kulky, náhodné headshoty a další neduhy kazící hru. Nyní vše probíhá podstatně věrohodněji, což přispívá k mnohem autentičtějšímu vnímání hry. Po stránce architektury zůstalo u map vše při starém a osvědčeném. Velký rozdíl ale uvidíte v jejich zpracování geometrickém včetně použitých textur. Řadu map byste na první pohled těžko identifikovali a chvíli potrvá, než si na nový kabát zvyknete. Spousta efektů bude vyžadovat silnější hardware, třeba takový dlouhý příchod k pokládce v Dust 2 může vyvolat silnou cukaturu a bude třeba jít s nastavením grafiky a jejích detailů níž. Novým prvkem jsou i pohyblivé předměty v mapách jako barely, plechovky apod., které lze odsunout nebo odstřelit a svým způsobem se tak do map přidává určitý taktický prvek díky fyzikálnímu enginu jako v HL2. Tyto předměty ale nejde nijak zvedat, takže manipulace s nimi je hodně omezená, což je ale v případě Counter-Striku spíš dobře.